Rīgas Tālmācības vidusskolas izglītības kvalitātes indekss liecina, ka lielākā daļa respondentu (64,6%) vidējās izglītības pieejamību vērtē kā labu vai ļoti labu, savukārt augstākās izglītības pieejamību kā ļoti labu vai labu vērtē 37,3% aptaujāto
Respondentiem tika lūgts novērtēt arī tālmācības iespējas. Kā labas vai ļoti labas tās novērtēja 37,3% aptaujāto, kā viduvējas – 39,5% aptaujāto, savukārt kā sliktas vai ļoti sliktas – 16,2%, liecina pētījuma rezultāti. Tā kā pieejai tālmācībai nepieciešams tikai interneta pieslēgums, kas Latvijā ir pieejams labā kvalitātē visā teritorijā, un dators vai mobilais telefons, secināts, ka pietiekami liela daļa iedzīvotāju pagaidām vēl nav informēti par visām tālmācības iespējām.
“Iegūtie dati liek aizdomāties par kopējo noskaņojumu Latvijas izglītības nozarē, kas pēdējo notikumu ietekmē, kļūst arvien negatīvāks. Skolotāju algu jautājums, eksāmenu vājie rezultāti, jaunais izglītības standarts un skolotāju neapmierinātība, par ko nepārtraukti ziņo presē, veicina kopējo sabiedrības viedokli par izglītību valstī. Negatīvs sabiedrības viedoklis var pārtapt daudz lielākā problēmā – neuzticībā Latvijas izglītības sistēmai, kas veicinās daudz lielāku jauniešu interesi par mācībām ārpus Latvijas.” stāsta Rīgas Tālmācības vidusskolas pedagogs Edgars Čerkovskis.
Lasi visu informāciju publikācijās:
www.reitingi.lv
www.aprinkis.lv
www.multinews.lv
Cita informācija par pētījumu ŠEIT
Pētījums veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS.